איך לבחור מדפסת? מדריך קצר 2024

איך לבחור מדפסת? מדריך קצר 2024

המדפסת שלכם מתחילה להוציא כתמי דיו במקום להדפיס בצורה מדויקת? זקוקים למדפסת באופן יום יומי ולא יודעים איך לבחור? במאמר הבא תמצאו כמה טיפים וביקורות אשר יסייעו לכם לבחור מדפסת בצורה טובה ונכונה.
כיום, בחירה של המדפסת הנכונה עבורכם יכולה להיות בחירה קשה. עם תכונות רבות כל כך, מגוון עצום של דגמים שונים, ויצרנים מובילים ומקצועיים, בחירה של השילוב המושלם בין כל הנתונים של המדפסת והצרכים שלכם, עשויה להיות מבלבלת במיוחד.

איזה סוג של מדפסת אתם צריכים?


בכדי להחליט על סוג המדפסת המתאימה לכם, עליכם לבחון 3 נושאים עיקריים:

מהי המטרה של כל מדפסת (הדפסות כלליות או הדפסות מיוחדות לצרכים ספציפיים), השימוש המיועד בכל מדפסת (שימוש ביתי או שימוש משרדי) והטכנולוגיה על בסיסה פועלת המדפסת. הגדרה של הצרכים שלכם על פי 3 הנושאים הללו תסלול לכם את תחילת הדרך לבחירה נכונה של מדפסת.

המטרה של המדפסת: רוב המדפסות, כולל רוב מדפסות הזרקות הדיו, משווקות גם כמכונות צילום ומיועדות להדפסה של טקסטים, גרפיקה ותמונות שונות, וההבדל הוא באיכות ההדפסה. לכן, אם אתם צריכים מדפסת מיוחדת לשימוש שונה, כמו הדפסות של תלת מימד, או הדפסה של תמונות וגרפיקה בצורה מיוחדת, עליכם לבחור מדפסת שתתמוך בצורך הזה.

השימוש המיועד במדפסת: כיום ניתן למצוא מדפסות משולבות רבות, אשר כוללות מדפסת, מכונת צילום ופקס, וכך יכולות להתאים גם לשימוש ביתי וגם לשימוש משרדי. יחד עם זאת, ברוב המדפסות המשולבות ניתן למצוא העדפה של המדפסת לסוג מסוים של שימוש (ביתי או משרדי) ולכן אם אתם זקוקים למדפסת למשרד תצטרכו לבחור בסוג שונה מאשר המדפסת הביתית שלכם.

הטכנולוגיה של המדפסת: הטכנולוגיות הנפוצות ביותר במדפסות החדשות הן לייזר והזרקת דיו. למרות שבזמן השימוש היכולות של שתי הטכנולוגיות הללו דומות, ישנו הבדל חשוב בין השתיים, הבדל שיש לבחון לפני שבוחרים בטכנולוגיה מסוימת: איכות ההדפסה של טקסט במדפסת לייזר גבוהה יותר מאשר במדפסת הזרקת דיו, אך איכות ההדפסה של תמונות גבוהה יותר במדפסת הזרקת דיו לעומת מדפסת לייזר. לכן, יש להחליט על השימוש העיקרי במדפסת לפני שבוחרים בטכנולוגיה מסוימת.


האם אתם זקוקים למדפסת חד-תכליתית או מדפסת משולבת?


אם אתם רוכשים מדפסת עבור מטרות כלליות שונות, בחירה במדפסת משולבת יכולה להעניק לכם יכולות שימוש נוספות וחשובות. מדפסת משולבת (או בשמה המקוצר MFP), הינה מדפסת הכוללת פונקציות של סריקה, צילום והדפסה יחד, פונקציות שיכולות להיות שימושיות גם עבור משתמשים ביתיים, אך בעיקר עבור משתמשים משרדיים. (כמובן, כיום ניתן למצוא גם מדפסת לייזר משולבת וגם מדפסת הזרקת דיו משולבת).

בנוסף, ישנן מדפסות רבות בעלות יכולת התחברות אל ה wi-fi הביתי או המשרדי, מה שמאפשר הדפסה של תוכן או שליחה שלו בפקס גם מבלי לשבת מול המחשב המחובר אל המדפסת, כך שתוכלו להדפיס או לפקסס מכל מחשב (נייח או נייד), טאבלט או סמארטפון.

מדפסת-משולבת-דיו-דופלקס-אלחוטית-brother-dcp-j1050dwzu1


האם אתם זקוקים למדפסת צבעונית?


לרוב, מדפסת צבעונית היא מדפסת אשר נמצאת בעיקר בשימוש ביתי, ורוב המשתמשים המשרדיים לא זקוקים לה. במשרדים רוב עבודות ההדפסה הינן מסמכים בשחור – לבן, ולכן משרדים רבים בוחרים שלא לרכוש מדפסת צבעונית.

יחד עם זאת, גם אם אתם רוכשים מדפסת לשימוש משרדי, ואתם סבורים כי עם הזמן תצטרכו להדפיס עבודות גרפיקה קטנות ושונות (בעיקר בכדי לחסוך כסף על בית דפוס), עדיף לבחור מדפסת צבעונית שתשמש אתכם לכל מטרה.


כמה מקום יש לכם עבור המדפסת?


עוד נושא שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים מדפסת הינו המקום שיש לכם עבורה. חשוב מאוד לבחור מדפסת המתאימה בגודלה למיקום בו אתם מעוניינים להניח אותה, כך שהיא לא תפריע לעבודה השוטפת שלכם ולא תתפוס מקום רב על שולחן העבודה.


איך ניתן לחבר את המדפסת?


בנוסף לחיבור USB, מדפסות משרדיות וביתיות רבות כוללות יציאת Ethernet אשר מאפשרת לכם לשתף את המדפסת בקלות ברשת הביתית או המשרדית, ומדפסות רבות כוללות בנוסף גם יציאת Wi-Fi אלחוטית אשר מאפשרת לכם להדפיס באופן אלחוטי מכל מכשיר ברשת שלכם, בין אם זה בעזרת חיבור לרשת האלחוטית, ובין אם זה בעזרת חיבור ישיר אל המדפסת.


איזו רמת איכות פלט אתם מחפשים?


בין כל מדפסת ניתן לראות הבדלים משמעותיים בין איכות הפלט – בין אם זה טקסט, גרפיקה או תמונות. חשוב להבין שאיכות גבוהה בסוג אחד של פלט, לא אומרת שהאיכות תהיה גבוהה גם בסוג אחר – מדפסת המדפיסה טקסט באיכות גבוהה לאו דווקא תוכל לעשות זאת עם גרפיקה ותמונות, ולכן חשוב לבדוק זאת מראש על פי הצרכים שלכם.

מדפסת-דיו-4-ב-1-mfc-j5340dw-brother


לאיזו מהירות הדפסה אתם זקוקים?


אם אתם מבצעים עבודות הדפסה של דף או שניים ביום, כנראה שאין לכם צורך במדפסת מהירה. לעומת זאת, אם אתם מבצעים עבודות הדפסה רבות, ישנה חשיבות גדולה מאוד למהירות ההדפסה ולכן מדפסת לייזר, שהינה מהירה יותר, תתאים לכם בצורה הרבה יותר טובה. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי גם בדגמים החדשים של מדפסות הזרקת דיו ניתן למצוא מהירויות הדפסה גבוהות, ולעיתים במחיר זול יותר ממדפסות הלייזר, ולכן חשוב להשוות בין השתיים.


כמה הדפסות אתם מבצעים?


אם אתם מדפיסים רק כמה עמודים ביום, אתם לא צריכים לדאוג לגבי יכולת ההדפסה של המדפסת שאתם בוחרים, אך אם אתם מבצעים הדפסות רבות, חשוב לבדוק מהי כמות ההדפסות המומלצת של המדפסת על ידי היצרן שלה. בנוסף, אם אתם מבצעים עבודות הדפסה רבות ורוצים לחסוך בנייר, חפשו מדפסת עם אפשרות הדפסה משני הצדדים של הנייר.


מהי העלות של המדפסת?


לאחר שבחנתם את כל הנתונים עליהם כתבנו בסעיפים הקודמים, יש לבחון את העלות של המדפסת. חשוב מאוד לבחון את העלויות בשני פרמטרים – עלות המדפסת עצמה, והעלות של האחזקה והשימוש במדפסת לטווח ארוך. קחו בחשבון כי מעבר לעלות המדפסת עצמה ישנן עלויות של צבע, תיקונים וכדומה, ולכן חשוב להעריך את העלויות הללו וכך לבצע את ההשוואה בין דגמי המדפסות השונים.

בחזרה לבלוג